Ključne besede
Optimizacija spletnih strani je postopek posodabljanja spletnih strani s namenom, da se te uvrstijo višje med spletnimi rezultati na spletnih iskalnikih. Da s spletno optimizacijo lahko začnemo, se moramo najprej odločiti, na katero ključno besedo bomo ciljali. Ključne besede predstavljajo temelj SEO (search engine optimization), kar pomeni, da moramo pri njihovi izbiri biti zelo previdni.
Kaj so ključne besede
Ampak kaj sploh so ključne besede? Ključne besede so besede oziroma besedne zveze, ki jih ljudje iščejo preko spletnih iskalnikov, da jim ti vrnejo določene rezultate. Kot primer lahko vzamemo ključno besedo počivalniki.
Kadar ljudje na spletu poiščejo ključno besedo počivalniki največkrat to naredijo s namenom, da preko spleta naročijo počivalnike. Zato jim spletni iskalniki vrnejo spletne strani, kot je pohištvo123.si, ki so namenjene spletni prodaji počivalnikov. To pa se ne zgodi po naključju, spletne strani namreč ciljajo na ključne besede, kjer pridobijo največ strank, bralcev.
Točno tako tudi spletna stran pohištvo123 cilja na ključno besedo počivalniki, kar jim omogoči, da svojo vsebino prikažejo ljudem, ki jih zanima nakup počivalnikov. Kot lahko vidimo na spodnji sliki ima spletna trgovina pohištvo123 veliko ponudbo počivalnikov, te pa lahko proda samo ljudem, ki so za njih zainteresirani.
Lastnosti ključnih besed
Ključne besede imajo število lastnosti, ki jih moramo poznati, če želimo izbrati pravilno ključno besedo za svojo spletno stran. Prikazali bomo tudi, kako te lastnosti prepoznati ter na kateri dve večji skupini se delijo ključne besede.
Prva lastnost ključnih besed, ki igra veliko vlogo pri optimizaciji spletnih strani je iskalni volumen ključne besede. Iskalni volumen je število, ki predstavlja pribljižno število ljudi, ki na mesec obiščejo določeno ključno besedo. Ta lastnost se lahko širi od 10 tudi do 500.000 ljudi na mesec.
Druga lastnost je težavnost ključne besede. Ta lastnost je na neki meri povezana s iskalnim volumnom, saj več spletnih strani želi biti višje uvrščeno na ključnih besedah, ki jih išče več ljudi. Vseeno je dobro, da tudi to lastnost pregledamo preden se dokončno odločimo za ključno besedo.
Zadnja lastnost, ki jo nujno moramo preveriti preden začnemo s optimizacijo spletne strani je iskalni namen. Iskalni namen je namen ljudi, kadar na spletu iščejo določeno ključno besedo. Ta namen je lahko informacijski, nakupni, socialen…
Te lastnosti delijo ključne besede na dve skupini: long tail ključne besede ter generične ključne besede.
Long tail ključne besede so ključne besedne zveze, ki imajo nižji iskalni volumen. Te ključne besede imajo posledično tudi nižjo težavnost, kar pomeni, da se je na njih lažje uvrstiti na prvo stran. Long tail keywords imajo običajno samo en iskalni namen.
Generične ključne besede so popolno nasprotje long tail ključnih besed. Imajo večji iskalni volumen in posledično tudi višji level težavnosti. Za te besedne zveze velja, da imajo več različnih iskalnih namenov.
Iskanje lastnosti ključnih besed
Lastnosti ključnih besed lahko najdemo na več načinov, najlažje lahko to naredimo s uporabo modernih orodij za pregledovanje ključnih besed. Eno izmed takšnih orodij je ubersuggest. Ubersuggest je razvil SEO strokovnjak Niel Patel, ki sedaj orodje ponuja SEO zainteresirancem.
Ubersuggest je brezplačno na voljo ljudem le 3-krat na dan, za večkratno uporabo ter dostop do dodatnih funkcij je potreben nakup orodja. Na srečo obstajajo tudi druga orodja s podobnimi načini pregledovanja ključnih besed. To je na primer keyword surfer, ki je na voljo v obliki chrome vtičnika.
Uporabo orodja ubersuggest lahko prikažemo na ključni besedi naravni probiotiki. Naravni probiotiki so zdravstveno sredstvo, ki ga veliko spletnih trgovin prodaja na ključni besedi naravni probiotiki. Ena izmed takšnih spletnih strani je norma.si.
Ključna beseda naravni probiotiki ima iskalni volumen 390 ljudi ter težavnost 31. Ubersuggest nam pove tudi, da ima ta ključna beseda plačano težavnost 80. Ta težavnost predstavlja težavnost visoke uvrstitve za spletne strani, ki plačajo za višje prikazane oglase.
Uporaba ključne besede pri onsite optimizaciji
Sedaj lahko uporabimo ključne besede, ki smo jih izbrali tako, da jih vstavimo v svojo spletno stran. Da se lahko na ključno besedo visoko uvrstimo, jo moramo vnesti v svojo spletno stran na čim več možnih načinov.
Ključno besedo moramo najprej vnesti v vsebino spletne strani. To je še posebaj pomembno, če imamo informacijsko spletno stran. Ključno besedo moramo v besedilu spletne strani omeniti tolikokrat, da bo predstavljala od 0,5 do 4,5% vseh besed na spletni strani.
Ključno besedo moramo vnesti tudi v naslove in podnaslove na spletni strani. Tako izrazimo pomembnost ključne besede ter povemo, da je ta ključna beseda naša glavna tema. To pomaga ne samo naši uvrstitvi ampak tudi strankam, ki se sedaj zavedajo, da so na pravilni spletni strani.
Nato moramo ključno besedo vključiti v slike ter naslove slik. Enako lahko naredimo tudi z video posnetki, če jih naša spletna stran vključuje.
Najboljši primer spletne strani, ki pravilno uporablja ključne besede v vsebini, naslovih ter drugih medijah lahko najdemo na spletni lekarni lekarna-soča.si, ki cilja na ključno besedo spletna lekarna. Ta spletna stran vključuje približno 900 besed, kar pomeni, da je na spletni strani 4 do 35 krat omenjena besedna zveza spletna lekarna.
Dodatne SEO informacije
Za še več uporabnih informacij o optimizaciji spletnih strani vam močno priporočamo obisk informativne spletne strani SEO-Praktik.si. Ta spletna stran ponuja ogromno uporabnih SEO informacij, ki jih nudi v obliki spletnih člankov. Ti SEO članki so profesionalno zgrajeni tako, da vam na najboljši in najhitrejši način predstavijo največ SEO informacij možno.
Priporočamo vam tudi ogled spodnjega video posnetka, kjer se avtor še bolj poglobi v temo o ključnih besedah.
Še več: Vse kar morate vedeti o ključnih besedah
Preberite še: Kaj je Google oglaševanje